Volvo

Už na počátku třicátých let se o vozy Volvo zajímaly všechny země, kde byla možná automobilová doprava. Automobilka však nestála na místě a navrhla a vyrobila první sériiautobusů, které začala ihned zdokonalovat.

Zrození myšlenky

Automobilka Volvo vznikla ve švédském městě Göteborg. V roce 1924 se v hlavách Assara Gabrielssona a Gustafa Larsona zrodila myšlenka na výrobu vozidel, která by byla přizpůsobena švédským podmínkám. Auta měla snadno překonávat i obtížnější trasy a rovněž měla být odolná vůči severské zimě. Od sání tažených huskym jsme už přece jen ušli kus cesty.

Vývoj autíčka

Jejich záměry se začaly zhmotňovat o tři roky později, když z göteborské továrny vyjelo první auto označené jako Volvo. Ale Švédové se nechtěli zaměřit pouze na osobní dopravu, v roce 1928 začaly sjíždět z výrobních linek nákladní automobily, které zaznamenaly takový úspěch, že během šesti měsíců celá série zmizela a uživatelé si ji nedokázali vynachválit.

Rozvoj a rozšíření

Už na počátku třicátých let se o vozy Volvo zajímaly všechny země, kde byla možná automobilová doprava. Automobilka však nestála na místě a navrhla a vyrobila první sérii autobusů, které začala ihned zdokonalovat. S příchodem války se göteborští začali orientovat na terénní auta a další vozidla pro bojové podmínky.

Vysoká kvalita bezpečnosti

Jestliže je však tato švédská automobilka něčím proslulá, pak je to bezpečnost. Ještě před koncem války se totiž do aut začalo montovat speciální laminované sklo, které mělo odolat i letícímu kameni a byl zkonstruován i bezpečností rám, který měl i v případě silného nárazu zabránit většímu zranění posádky.

Kde vznikly bezpečností pásy

Kromě těchto bezpečnostních prvků má však Volvo hlavní zásluhu na rozvoji pásů, které jsou uchyceny ve třech bodech. Tyto byly nejdříve představeny jako doplněk, ovšem brzy se staly povinnou výbavou všech automobilů, stejně jako oddělená brzdová světla. Volvo se od začátku rovněž angažuje ve vývoji dětských bezpečnostních sedaček.

Současnot a Volvo

V současné době patří Volvo pod koncern Ford Motor Company. Vyrábí kromě osobních automobilů i menší nákladní vozidla, kamióny, nakládače, kombajny, traktory, autobusy a například i těžkou techniku pro těžbu dřeva.

Především se však stále snaží zdokonalovat a vylepšovat bezpečnostní prvky a razí si cestu i svými auty s pohonem všech čtyř kol, které odpovídají původnímu záměru automobilů do náročných podmínek.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id19754 (internetovy-magazin.cz#8366)


Přidat komentář