Ultima Spyder

Model Ultima Sport – od něhož je Spyder odvozen – navrhl specialista a zároveň výrobce Lee Noble na konci 80. let. Vůz byl původně myšlen čistě jako závodní, ale roku 1992 se objevila verze legalizovaná pro silnici.

Ultima Spyder

Stavebnicové vozy se málokdy dostanou do kategorie superautomobilů. Bývají levné a milé, splácané z dílů posháněných, kde se dá. A tak tyto na koleně postavené rachotiny obvykle vypadají stejně primitivně jako ošklivě.

Není však pravidlo bez výjimky a Ultima Spyder je výjimka jaksepatří. Inspirovala se vytrvalostními závodními vozy – jaké je vidět v Le Mans – a nejenže vypadá mnohem exotičtěji, než nasvědčuje její cena, ale také vyvíjí rychlost a akceleraci, jimiž předčí mnohý superautomobil.

Svou schopností dosáhnout rychlosti 160 km/h za 6,8 sekundy dokonce prokazuje výkonnost, o níž leckterý výrobce superautomobilů může leda snít.

Model Ultima Sport – od něhož je Spyder odvozen – navrhl specialista a zároveň výrobce Lee Noble na konci 80. let. Vůz byl původně myšlen čistě jako závodní, ale roku 1992 se objevila verze legalizovaná pro silnici. O rok později přišel na svět otevřený Spyder, ukotvený na stejném šasi jako Sport. Ten pak otevřel Ultimě nové trhy.

Nevídaný luxus

Spyder, dodávaný buď jako stavebnice, nebo smontovaný z továrny, měl sklolaminátovou nebo kevlarovou karoserii posazenou na šasi z ocelových trubek. Použitelné motory sahaly od vidlicového šestiválce Renault až po monstrózní Chevy (tj. Chevrolet) V8. Převodovka byla obvykle Porsche nebo Getrag. Používaly se však i komponenty motorů jiných značek.

Spyder se doposud prodává a nabízí potěšení z jízdy a skvělou výkonnost na úrovni vzhledem k ceně vozu nevídané.

Ultima Spyder

  • Zadní křídlo

    Celé zadní křídlo bylo možno za několik sekund sejmout buď kvůli údržbě motoru uloženého uprostřed vozu, nebo proto, aby se vozu dala jinak utvářená záď.

  • Motor

    Vůz je stavebnicový, a proto je na majiteli, jaký motor si vybere. Firma dává přednost vidlicovému osmiválci Chevrolet ve verzi „malý blok” s výkonem 224 kW nebo úctyhodných 447 kW, ale užívá se i vidlicový osmiválec Rover a vidlicový šestiválec Renault.

  • Kabina vozu

    Kabina Ultima Spyder vypadá těsná, ale dobře se v ní umístí i jezdec měřící přes 1,80 m. U vozů s řízením vpravo je řadící páka buď vpravo od volantu, má-li vůz převodovku Porsche, nebo vlevo od volantu, je-li použita převodovka Getrag.

  • Sestavení vozu

    K objednané Ultimě se dodává manuál k sestavení vozu ve verzi na CD. Tuto verzi dostane zákazník až současně s vlastní stavebnicí vozu. K sestavení nejsou zapotřebí speciální nástroje a firma tvrdí, že 75% zákazníků si sama staví vůz poprvé.

Technické parametry

Max. rychlost 273,5 km/h
Zrychlení z 0 na 96 km/h 3,8 s
Typ motoru V8
Zdvihový objem 5 733 cm3
Max. výkon 257 kW při 5 600 ot/min
Max. kroutící moment 513,5 Nm při 3 600 ot/min
Hmotnost 363 kg
Spotřeba 6,37 km/l
Převodovka pětistupňová Porsche na zadní nápravě
Brzdy závodní odvětrané kotoučové AP na všech čtyřech kolech
Podvozek a karoserie separátní šasi z ocelových trubek se sklolaminátovou nebo kevlarovou karoserií

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id19668 (internetovy-magazin.cz#7891)


Přidat komentář