Panther Solo

Firma Panther byla založena roku 1972 a stala se známou jako výrobce extravagantních replik klasických vozů z 30. let. A tak když Panther představil roku 1984 Solo 1, všichni byli překvapeni, neboť uviděli dobře vypadající sportovní vůz.

Panther Car

Panther Car Company roku 1987 uvedla na trh svůj technologicky vyspělý model Solo 2 se sloganem „Jen málokdo letí sólo”. Bohužel to platilo doslova. Téměř nikdo si Solo nekoupil a tento nezdar stačil položit celou společnost.

Vznik a původ auta

Firma Panther byla založena roku 1972 a stala se známou jako výrobce extravagantních replik klasických vozů z 30. let. A tak když Panther představil roku 1984 Solo 1, všichni byli překvapeni, neboť uviděli dobře vypadající sportovní vůz. Solo byl sen nového prezidenta společnosti, Korejce Yung Chull Kima.

Kim pak odjel na dovolenou na Guam a tam si vyzkoušel novou Toyotu MR2. Uměla všechno, co požadoval od Sola, proto Kim okamžitě zastavil v Británii všechny další práce na modelu.

Vše se tedy vrátilo na prkna projektantů. Z popela projektu Solo 1 vzešlo Solo 2 s delším šasi, přepracovanou aerodynamickou karoserií, pohonem všech čtyř kol a se silnějším motorem Cosworth uloženým uprostřed vozu.

Co se vlastně stalo?

Nové Solo debutovalo na frankfurtském autosalonu roku 1987, Kim však krátce nato společnost Panther prodal z důvodů, které nikdy nebyly zcela objasněny. Kupcem byla (nešťastně pojmenovaná) Dong-A-Motor Company of Korea, která měla s výrobou superautomobilu v Británii minimální zkušenosti.

Nastaly odklady a finanční problémy, až nakonec rozezlení zákazníci začali rušit své objednávky. Osud projektu Solo byl zpečetěn roku 1990. Bylo vyrobeno všehovšudy 26 exemplářů.

Motor a karoserie

  • Motor

    Solo měl původně pohánět motor Ford Eskort XR3i, tento záměr však byl opuštěn ve prospěch čtyřválce Cosworth používaného v sedanu Cosworth Sierra. K motoru bylo připojeno turbodmychadlo Garrett s mezistupňovým chlazením.

  • Karoserie

    Konstrukční metoda používaná firmou Panther její výrobky velmi prodražovala. Výroba karoserie byl složitý rukodělný proces spojování kompozitních a laminátových panelů se dvěma ocelovými polorámy, které nesly motor a zavěšení kol. cestující byli vtěsnáni do krajně strohé „kabiny pro přežití”, která úspěšně absolvovala nárazové testy i jeden „neoficiální” test při nehodě na anglické silnici A1 v rychlosti 145 km/h.

Technické parametry

Max. rychlost 228,5 km/h
Zrychlení z 0 na 96 km/h 7 s
Typ motoru řadový čtyřválec
Zdvihový objem 1 993 cm3
Maximální výkon 152 kW při 6 000 ot/min
Maximální kroutící moment 268 Nm při 4 500 ot/min
Hmotnost 1 237 kg
Spotřeba 7, 79 km/l
Převodovka pětistupňová manuální s pohonem všech čtyř kol a dvěma třecími spojkami
Podvozek a karoserie ocelová podlaha a přední a zadní polorám

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id19657 (internetovy-magazin.cz#7839)


Přidat komentář