Mladý ječmen a vláknina

Existuje řada způsobů, jak pozitivně působit na náš organismus a udržovat v něm rovnováhu. Jedním z nich je i pití mladého ječmene. Ptáte se, co je to mladý ječmen a jaké jsou jeho účinky?

Ptáte se, co je to mladý ječmen a jaké jsou jeho účinky na lidské zdraví? Mladý ječmen je svěží zelený nápoj, který obsahuje velké množství minerálních látek, vitamínů, enzymů, stopových prvků a aminokyselin. Příprava tohoto nápoje je velmi jednoduchá. Zelený prášek jen smícháte s vodou, nevyžaduje žádnou dlouhou přípravu. Mladý ječmen je vhodný pro všechny, kteří se snaží poskytnout svému tělu jen to nejlepší a chtějí preventivně působit na své zdraví. Tento typ zelené potraviny můžete používat nejen jako prevenci proti chorobám, ale také jako podpůrný prostředek při léčbě nemocí.

Co vše obsahuje mladý ječmen

Tento unikátní prášek vám pomůže udržet celkové zdraví, podpořit imunitní systém a pomáhá v odkyselení organismu. Mladý ječmen vám dodá potřebnou energii do celého života. A co vše v tomto unikátním prášku najdete? Mladý ječmen obsahuje kyselinu listovou, minerály (křemík, železo, draslík, vápník, hořčík, zinek atd.),** vitamíny** (B1, B2, B6, E),*** *aminokyseliny, enzymy, antioxidanty, bioflavonoidy a mnohé další látky. Látky v mladém ječmenu jsou zastoupeny v ideálních poměrech. Látky jsou potom dobře vstřebané a využité v organismu. Tento nápoj je tvořen aktivními enzymy. Tyto enzymy společně s chlorofylem podporují detoxikaci organismu a hojivé procesy v těle. Chlorofyl je látka, která pomáhá např. léčit chudokrevnost. Chlorofyl také zlepšuje přísun kyslíku k buňkám a tkáním. Takto mladý ječmen pomáhá navracet tělu vitalitu a bojovat se stresem a únavou. Mladý ječmen vám pomůže posílit imunitní systém v období chřipek. Nápoj mohou používat např. i diabetici kvůli vysokému obsahu enzymů a také je vhodný pro osoby s bezlepkovou dietou (mladý ječmen má protizánětlivé účinky a neobsahuje lepek).

Porovnání mladého ječmene

V případě, že porovnáme mladý ječmen a pšenici, zjistíme, že mladý ječmen obsahuje ve srovnání s pšenicí 25x více draslíku, 37x více vápníku, dvojnásobek hořčíku, 5x více železa a o polovinu méně fosforu. V tomto nápoji je také ve velké míře zastoupen mangan a zinek. V případě, že porovnáme mladý ječmen se špenátem, zjistíme, že je  2x účinnější. Enzymy a vitamíny, které jsou obsaženy v mladém ječmenu, pomáhají jako prevence nemocí a patologických stavů.

Mladý ječmen a jeho působení na lidský organismus

Jaké jsou účinky mladého ječmene na lidský organismus? Tento nápoj vás za prvé zasytí a nastartuje pročištění celého vašeho těla. Mladý ječmen obsahuje velké množství antioxidantů. Pomocí antioxidantů můžete bojovat se stárnutím a snížit riziko vzniku rakovinového bujení. Máte problémy s trávením? V tom případě vám může mladý ječmen také pomoci. Tento nápoj podporuje trávení, peristaltiku a je účinný proti zácpě. Pomocí tohoto nápoje můžete celkově posílit imunitní systém a získat rovnováhu v celém vašem organismu. Nápoj působí pozitivně na krevní obraz a to díky vysokému obsahu železa a chlorofylu, dále má také protisrážlivé účinky. A to nejsem ve výčtu pozitivních účinků tohoto nápoje na konci. Mladý ječmen zabraňuje tvorbě koronárních chorob, aterosklerózy, trombů a infarktu myokardu. Pomocí tohoto nápoje podpoříte svůj imunitní systém, působíte na hojení ran a regeneraci všech tkání. Dalším pozitivem je, že mladý ječmen podporuje léčbu kožních onemocnění a pomáhá udržovat acidobazickou rovnováhu organismu. Mladý ječmen také napomáhá zmírnit tělesné pachy.

Jak užívat mladý ječmen

Mladý ječmen můžete zakoupit ve formě prášku. Tento instantní nápoj najdete na internetu, v prodejnách zdravé výživy nebo v lékárnách. A jaké je optimální dávkování tohoto nápoje? Dospělé osoby by měly užívat jednu čajovou lžičku prášku smíchanou s vodou 2x denně. U dětí je vhodný způsob užití ½ čajové lžičky denně smíchaná s vodou. Prášek se smíchá se 150 ml vody. Prášek je lepší rozmíchat pomocí šejkru, v nápoji vám pak nezůstanou hrudky a získá lepší chuť. Většinou se nedoporučuje rozpouštět prášek ve vodě vyšší než 45°C, došlo by tak ke zničení důležitých enzymů a vitamínů. Nevýhodou u tohoto nápoje je fakt, že jeho chuť se nebude všem zamlouvat. Pro zlepšení chuti jej můžete smíchat s mrkvovou nebo rajčatovou šťávou.

Co ještě vědět o mladém ječmenu

Přípravou jídla dochází k velkému úbytku vitamínu z potravin. A to nemluvíme pouze o vaření, ale např. i strouhání. A právě v tomto je velká výhoda mladého ječmene. Nápoj z mladého ječmene neztrácí své vitamíny. Vitamíny zde zůstávají téměř nedotčené.

V nápoji jsou tak zachovány všechny enzymy. Enzymy naše tělo potřebuje pro všechny životní funkce, jako je trávení, dýchání, pohyb atd. Až 45 % hmotnosti mladého ječmene je tvořeno bílkovinami, které mají velmi nízkou molekulovou hmotnost, a tak je lidské tělo snadno využívá. Mladý ječmen působí pozitivně na zdravý růst, léčí vředy, chrání povrchové sliznice a tkáně. Pozitivní účinky na lidský organismus má také chlorofyl obsažený v mladém ječmeni. Chlorofyl má protizánětlivé a dezinfekční účinky. Mladý ječmen také omezuje pachy, používá se k osvěžení dechu a ke kloktání.

Co je to vláknina

Vláknina je základní složka potravy obsažena v rostlinných potravinách. Tato složka potravy je nestravitelná a nezískáváme z ní žádnou energii, i přes to je nezbytná pro správné fungování lidského organismu. Vláknina zvyšuje objem stravy, dává nám pocit nasycení, ale nezvyšuje energetický příjem. Když konzumujete potraviny bohaté na vlákninu je důležitý dostatečný pitný režim. Při dostatečném pitném režimu vláknina usnadňuje trávení a vyprazdňování. Když nemáte dostatečný pitný režim, může vláknina způsobit zácpu.

Jak působí vláknina na zdraví

Kromě všech výše popsaných účinků pomáhá vláknina při snižování tělesné hmotnosti. Vláknina na sebe také váže nežádoucí látky z potravy a toxické látky vznikající při trávení. Trávicí trakt je díky vláknině chráněn před projevy rakoviny a civilizačními chorobami (rakovina trávicího ústrojí, srdeční onemocnění, cukrovka, vysoká hladina cholesterolu, obezita).

Jaké potraviny jsou bohaté na vlákninu

Dostatek vlákniny najdete v potravinách, jako jsou obiloviny, ovoce, zelenina, zrna a luštěniny. Naopak např. v mase nebo v mléčných výrobcích vlákninu nenajdete. Vlákninu nezískáte ani z bílého pečiva, rýže a těstovin. Velké množství vlákniny najdete např. v těchto potravinách: mandle, jablka, brokolice, hrušky, hnědá rýže, celozrnné pečivo, čočka, fazole, ovesné vločky nebo cizrna.

Pozor na příliš velké množství vlákniny

Pozor na nadměrné množství vlákniny, které může vyvolat zažívací potíže, zácpu nebo průjem. Při příjmu nadměrného množství vlákniny hrozí také snížení vstřebávání některých minerálů jako vápník, železo, hořčík či zinek.

Zdraví je to nejcennější, co v životě máme. Jeho důležitost si uvědomíme v okamžiku, kdy jej ztratíme. Mysleme na zdravý životní styl a snažme se svému organismu dopřát jen to nejlepší.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id19850 (internetovy-magazin.cz#9853)


Přidat komentář