Bentley Turbo R/T

Roku 1982 se objevil přeplňovaný Bentley Mulsanne (založený na modelu SilverSpirit) s jedním turbodmychadlem Garrett, první opravdový krok na cestě znovuzrození Bentleye.

Bentley Turbo R/T

Než Bentleye převzal Rolls-Royce, byl jednou z nejlepších britských sportovních značek s bohatou historií závodních úspěchů. Za Rolls-Royce se to všechno změnilo. Image Bentleye vybledla, jeho vozy byly sotva víc než Rolls-Royce s vyměněnou značkou a bez jakéhokoli vlastního lesku.

Rozdíly mezi autíčky

Rolls-Royce se jednu dobu dokonce zabýval myšlenkou, že by se značka Bentley, jedno z největších jmen v britském motorismu, měla zrušit. Naštěstí k tomu nedošlo. Naopak, Rolls-Royce si uvědomil, jak může být značka Bentley užitečná, a začal s logem okřídleného B vyrábět verze sedanů Rolls-Royce orientované více na výkonnost.

Roku 1982 se objevil přeplňovaný Bentley Mulsanne (založený na modelu SilverSpirit) s jedním turbodmychadlem Garrett, první opravdový krok na cestě znovuzrození Bentleye. V souladu se svou obvyklou politikou neuvádět čísla o výkonu Rolls-Royce jednoduše oznámil, že výkon vozu je „dostačující, plus padesát procent”.

Změny u Bentley

Ještě více vzrušující ovšem byl Bentley Turbo R z roku 1985, kde označení R znamenalo „road-holding”, tedy silniční verzi. Aby se ovládání vozu stalo ještě přesnější, byly uskutečněny značné změny šasi.

Kdy nastala změna u autíčka

Turbo R byl bestseller značky Bentley, ale to nejlepší přišlo až nakonec. Roku 1997, kdy se chystalo ukončení výroby skořepinové karoserie Silver Spirit, přišel Bentley s nejvýkonnějším Turbem vůbec. Model R/T byl kříženec Turba R a Continentalu T. Z prvního z nich měl skořepinovou karoserii a šasi s dlouhým rozvorem, z druhého vysoce výkonný motor s původním objemem 4 880 cm3.

Bentley Turbo R/T

  • Převodovka

    Vůz měl čtyřstupňovou automatickou převodovku, stejně chytrou, jako bylo zavěšení. Měla totiž adaptivní technologii, tj. naučila se stylu jízdy a pak se odpovídajícím způsobem chovala při řazení rychlosti.

  • Pneumatiky

    Maximální rychlost modelu R/T musela být omezena, protože pneumatiky technologicky značně zaostávaly za rychlostmi, jichž byl Bentley byl mohl dosahovat.

  • Elektronické tlumiče

    K tomu, aby Bentley nabízel hladkou, ale sportovní jízdu, měl elektronické tlumiče otřesů. Nerovnosti vozovky monitoroval kontrolní systém, který pak individuálně zachytil každý náraz, aby se otřesy nepřenášely na zavěšení vozu. Pokud jde o zavěšení samo, R/T se přidržovalo standardní praxe Bentleye, tj. měl zdvojené lichoběžníkové zavěšení vpředu a vlečené polonápravy vzadu.

Technické parametry

Max. rychlost 244,5 km/h
Zrychlení z 0 na 96 km/h 6,7 s
Typ motoru V8
Zdvihový objem 6 750 cm3
Max. výkon 298 kW při 4 000 ot/min
Max. kroutící moment 664 Nm při 2 000 ot/min
Hmotnost 2 477 kg
Spotřeba 4,39 km/l
Převodovka čtyřstupňová manuální
Brzdy kotoučové na všech kolech, ABS jako standard
Podvozek a karoserie samonosná karoserie, čtyřdveřová limuzína

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id19660 (internetovy-magazin.cz#7854)


Přidat komentář