Kimi Räikkönen

Kimi se v novém působišti dlouho nerozhlížel a přestože měl být v sezóně 2002 v McLarenu preferován David Coulthard, Iceman (jak se začalo Räikkönenovi přezdívat) mu byl více než jen týmovou dvojkou.

Kimi Räikkönen

Kariéra špičkových závodníků formule 1 se obvykle vyvíjí postupně podle podobného scénáře. Začátky absolvují v motokárách, poté přestoupí do libovolného formulového šampionátu a přes F3 se dostanou do hledáčku šéfů týmů formule 3000 (nyní už GP 2).

Ta bývá považována za poslední přestupní stanici k výšinám formule 1. I když to rovněž nebývá pravidlem, mnozí úspěšní jezdci formule 3000 získali angažmá v nejvyšší a nejprestižnější automobilové soutěž, anebo se alespoň stali testovacími jezdci týmů formule 1. Kimi však to vzal hodně zpříma.

Náhlá změna v životě

Pro sezónu 2001 hledal Peter Sauber, šéf stejnojmenné švýcarské stáje, k Nicku Heidfeldovi stájovou dvojku. A to pokud možno levnou, ale na druhou stranu perspektivní. Jeho výběr však mnohé překvapil, protože sáhl až do formule 3 a vytáhl blonďatého finského mladíka Kimi Räikkönena. Ten tenkrát neměl ani závodní superlicenci, která opravňuje piloty k řízení monopostu formule 1. Nakonec Kimi toto povolení obdržel, ale pouze na pár závodů, ve kterých se mělo ukázat, zda nebude jezdeckému poli F1 spíše přítěží.

Ale po pár velkých cenách se ukázalo, že Fin nejenže zvládl nástrahy šampiónátu, ale začal se tlačit i na svého zkušenějšího kolegu. Jeho jezdecký styl a výsledky byly takové, že na doporučení jeho krajana Miky Häkkinena, který v té době opouštěl McLaren, mu šéf právě této stáje Ron Dennis nabídl smlouvu.

Týmová dvojka

Kimi se v novém působišti dlouho nerozhlížel a přestože měl být v sezóně 2002 v McLarenu preferován David Coulthard, Iceman (jak se začalo Räikkönenovi přezdívat) mu byl více než jen týmovou dvojkou. Za rok už bojoval spolu s Michaelem Schumacherem o titul mistra světa a přestože mu to nevyšlo, sklidil velké uznání za způsob, jakým se dokázal za tři roky propracovat řečeno motoristickou terminologií „z nuly na sto”.

## Čekání na kořist

V dalších sezónách kromě soupeřů bojoval Kimi i nespolehlivostí a menším výkonem vozu McLaren, respektive motorů Mercedes. Přesto se dokáže stále udržet v naprosté špičce a když mu to auto dovolí i vyhrávat. Zřejmě každý by mu asi už přál pronikavější úspěchy, neboť svým jezdeckým stylem ve svém stále mladém věku i nabytými zkušenostmi patří k tomu nejlepšímu ve formuli 1.

Letos se stále spekuluju o tom, že by měl McLaren opustit a přejít ke konkurenčnímu Ferrari jako náhrada za odcházejícího Michaela Schumachera. Na rozluštění přestupové tajenky si budeme muset sice počkat, ale Kimiho jízdou (v poslední době kvůli technickým problémům spíše stíhací) se můžeme kochat o nedělních odpoledních při velkých cenách Formule 1.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id19374 (internetovy-magazin.cz#8565)


Přidat komentář